vrijdag 25 maart 2011

Couscous met biet, spinazie en geitenkaas



Dit recept kwam ik tegen op BBCGoodfood. terwijl ik eigenlijk op zoek was naar iets anders. De foto vond ik echter zo mooi en zo ‘lekker’ dat ik gelijk dacht ‘moet ik ook maken’. Volgens de site is het ook een goed gerecht om in een lunchbox mee te nemen naar je werk, alles in een bakje, enkel de spinazie apart houden in een zakje voor het laatste moment: ideaal!

- Geraspte schil en sap van 1 grote sinaasappel
- 140 g couscous
- 25 g walnut stukken
- 85 g stevige geitenkaas, verkruimelde
- 6 gedroogde abrikozen, grof gehakt
- 4 kleine rode biet, gevierendeeld gekookt
- 2 handenvol spinazie bladeren

VOOR de DRESSING2 eetlepels extra vergine olijfolie
SAP van ½ citroen

De schil, het sap en 100 ml water in een kleine pan doen en aan de kook brengen. Plaats de couscous in een middelgrote kom en giet de warme vloeistof over. Meng goed, dek af en laat 5 minuten staan. Daarna met een vork los maken. Voeg vervolgens de walnoten, kaas, abrikozen, rode biet en kruiden toe. Meng de olie en citroen sap goed mengen. Vlak voor het opdienen de spinazie er door heen doen en dat is het!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen